26 Şubat 2009 Perşembe

Domates Çorbası



en sevdiğimmmm çorbaaa diyenleri duyar gibiyim..annem pek yapmazdı,hatta hiç yapmazdı,neden yapmazdı acaba..bizim kültürümüzde böyle içinde tanesi olmayan corba pek sevilmiyor belki ondan.genelde mecimekli,erişteli çorbalar yani taneli çorbalar daha çok seviliyor,belki ondan...

ben bu çorbayı ilk olarak izmirde bir şişköftecide gece 3 gibi içmiştim...o gün bugündür çok severek yaparım,biraz zahmetli olsa bile...en çok et yemeklerine yakışır diye düşünürüm nedense...bugün yaparken ebru nisayla arada bir ilgilenmek durumunda kaldım ama neyseki topak topak olmadan ve sütünü fazla kaçırmadan işi kotardım...bebekler içinde çok besleyici bir çorba,domates içinde likopen olan bir sebze,ve pişirilerk yenmesi vitamin açısından daha da önemli.içinde süt de var,e daha ne olsun, 1 yaşından büyük çocuklar için vazgecilmez...

genelde ölçü kullanmasam bile bugün ölçüyle yaptım


  • 4 orta boy domates

  • 1 yemek kaşıgı un

  • 1 tatlı kaşıgı domates salçası

  • 2 cay bardagı süt

  • 1 çay bardagı su

  • üzeri için kaşar peyniri

  • 2 yemek kaşıgı tereyağ

  • tuz,karabiber

  • yapılışı:yağı eritin,tereyağı eritirken mutlaka yanmamasına özen gösterin yoksa tereyağ yüzünden bütün çorbanız kötü kokar.unu ekleyip iyice karıştırın,hiç kavurmadan rendenin en küçük yerinden rendelenmiş domatesleri ekleyin,eğer domateslerin suyu çok azsa su ölçüsünü biraz arttırın.çorbayı kaynaya kadar güzelce karıştırın,topaklanmamasına özen gösterin.kaynadıktan sonra,sütünü ekleyin,bir müddet daha kaynatın,daha sonra tuzunu ve karabiberini de ekleyip ocaktan alın.biraz soğuduktan sonra dilerseniz rondodan gecirin,dilerseniz tel süzgecten(ben her zaman tel süzgeci tercih ediyorum,ronda biraz köpürtüyor ve sanki tadını kaçırıyor)

  • servis için isterseniz kıtır ekmek,isterseniz rendelenmiş kaşar tercih edin...afiyet olsun..

0 yorum: