18 Ekim 2009 Pazar

Tarçınlı Kurabiye


eşimin doğum gününe hazırladıgım tarçınlı kurabiyelerin tarifini vererek başlayalım bu seriye...Daha önce birçok kez Bakü'de istediğim çeşidi,alternetifi bulamadığımdan şikayet etmişimdir muhakkak...Gecen yaz ankaradan dönerken alabildiğim kadar çok malzeme getirdim.mesela?Oklava,muffin kalıpları,pasta altı,dr Oetker süsleme glazürü,şanti torbası gibi:))
süsleme glazürünü kullanmak için sabırsızlanıyordum,en sonunda eşimin doğum günü geldi de hemen işe koyuldum...Glazürle çalışılacagı için biraz sert bir kurabiye tarifi aradım internette.yumuşak kurabiye tadında değilde bisküvi gibi kıtır kıtır bir kurabiye oldu..tarif kime ait inanın hatırlamam zor,çok blog dolaştım çünkü...ama ister şeker hamuru ile çalışılacak olsun,isterse glazürle çalışılacak olsun her açıdan uygun bir tarif.ben yarım ölçü kullandım gayet başarılı oldu(margarini 75 gr kullandım sadece).şimdiden herkese afiyet olsun...
küçük not:Dr Oetker süsleme glazürü pratik bir süsleme aracı.küçük tüplerde 4 farklı renkte,kullanıma hazır.ama tüplerin ucu çok ince old. için dikkatli çalışıp,figürleri bozmamak gerek.
malzemeler
  • 100 gr margarin
  • 4 yemek kaşıgı sıvıyağ
  • 2 yumurta
  • 1 çay kaşıgı tarçın
  • 4 yemek kaşıgı süt
  • 1.5 çay bardagı şeker
  • 3-3.5 su bardagı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • yapılışı:daha önceden oda ısısına getirilmiş margarini ve diğer malzemeleri yumuşak bir hamur elde edinceye kadar karıştıryoruz.eğer glazürle veya kalıpla çalışacaksak hamurun ağzını kapatıp,yarım saat buzdolabında dinlendiriyoruz.200 dereceli fırına verip,üstü pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
  • not 2:glazür yerine pudra şekeri ile tarçını karıştırıp kurabiyeler ılıkken bu karışıma bulayıp da süsleyebilirsiniz.

1 yorum:

Cakil's Mom! dedi ki...

elifcim eline sağlık, mail adresini bulup davet yollayamadım blogum için, sen yazarsan sevinirim