24 Şubat 2009 Salı

Fındık krokanlı tavuk gögsü



uzunca bir zamandır fındık krokanı denemek istiyordum...ama biraz üşeniyordum açıksaı.çünkü cok zor,ugraştıcı gibi geliyordu .tabii yaptıktan sonra hiç de öyle olmadıgını anladım.sevgili arkadaşım saliha vasıtasayıla sitesinden haberdar oldugum burcinin tarfini görünce kendimi tezgah başında buldum.bende tarif sahbine uyarak etimekli tatlıda kullanacaktım krokanı.ama sonra daha hafif bir tatlı olan tavuk gögsünde denedim..ve gerçekten lezzeti süperdi..yerken 3 tadın karışımını hissediyorsunuz.


  1. kavrulmuş fındık tadı

  2. damla sakızlı süt tadı

  3. karamel tadı

bu kadar agız sulandırmak yeter,tarife geceyim.bu arada fındık krokan tarifini ayrıca verecegim ki diger tatlılarda da kullanmak isteyen olur.fındık krokan tarifine buradan ulaşabilirisiniz.



  • 1 litre süt

  • 1 adet damla sakızı

  • 1 su bardagı şeker

  • 100 gr tereyagı

  • 1.5 cay bardagı un

  • yapılışı:tereyagını eritin,unu ekleyip çok az kavurun.yavaş yavaş sütü ilave edin,kaynayıncaya kadar sürekli karıştırın.kaynadıktan sonra şekeri ve damla sakızını ilave edin.bir miktar daha kaynatın,eger hafif topaklanma varsa mikserden gecirin,daha sonra su ile çalkalanmış bir kaba dökün,mümkünse bir gece bekletin.afiyet olsun.

2 yorum:

saliha sağdıç dedi ki...

dostum çok güzel görünüyor.. eşimin çok seveceğini düşünüyorum en kısa zamanda deniycem.. ellerine sağlık :)

elifinmutfagi dedi ki...

canım teşekkürler,tavsiye ederim muhteşem bir tat...erkeklerede tatlı nolsunda ne olursa olsun:))