23 Şubat 2009 Pazartesi

Sarımsaklı kıtır ekmek






aslında bu sarımsaklı ekmek işi italyan mutfagına ait.ama ben bu tarifi sevgili eşimden aldım desem yalan olmaz..ankarada bir akşam,hatta gece bile sayılabilir bir vakitte 2 dilim hazırlamıştıda tadı damagımda kalmıştı...o zamanlar ekmegi tost makinesinde kızartıyorduk,ama ben şimdilerde fırın tercih ediyorum zira daha pratik...


tarifse çok basit.
bu tarifi bu ay hale nin ev sahipliğini yaptıgı ye#42 baharatli tarifler etkinliğine gönderiyorum...

bir yemek kaşıgı kadar sıvıyag ve yine 1 yemek kaşıgı tereyağının içine rendelenmiş sarımsakları,tuzu,kırmızı pul biberleri,kırmızı toz biberi ve tuzu ekleyip,hafifce ocakta kavuruyoruz.ince dilimlenmiş ekmeklerin üstüne sürüyoruz,ekmekler kızarıncaya kadar 200 dereceli fırında pişiriyoruz..


0 yorum: