5 Mart 2009 Perşembe

Revani

yine krizim tuttu...

güya bugün hafif birşeyler yapıp akşam yemegini geciştirecektim...ne bileyim peynirli sezar salata felan keserdi...sonra ne ara girdim mutfaga ne ara yaptım bu revaniyi hatırlamıyorum...aceleden nerdeyse şerbetinide sıcak sıcak döküp yiyecektim desem yalan olmaz..herşey ebrunun uyumasıyla başladı...buzdolabında duran irmik gözüme çarptı,sonra irmikkk helvasııııı hemde sütlüüü dedim,sonra baktım süt yok..ee o zaman revaniiii ,hemen malzemelere geçiyorum...tarif kimseye ait değil,ezberden yapılmış bir tatlı..
  • 4 yumurta
  • 1 su b. toz şeker
  • 1 su b. irmik
  • 2 su b. un
  • 1 çay vardagı kırılmış ceviz içi
  • 1 limon kabugu rendesi
  • 1 paket kabartma tozu
  • şerbeti için 4 subardagı şekere,4 su bardagı su ve yarım limon sıkıp kaynatıyoruz.
  • Karıştırma kabına yumurtaları kırın.Üzerine toz şekeri alarak mikserle çırpın. Daha sonra diğer tüm malzemeleri ekleyerek karıştırıp fırın kabına dökün. 180 derecede pişirin.şerbet ılık,tatlı sıcak olacak( fırından çıktıktan sonraki ilk sıcaklıgını atacak)şerbet dökmeden önce,mutlaka dilimleyin..afiyet olsun..

0 yorum: