20 Nisan 2009 Pazartesi

Çilekli Tart


beklenmedik misafir severmisiniz?
evet?
hayır?
benim cevabım kim olduguna bağlı:))
bugün bu tart hamurunu henüz yoğurmaya başlamışken kapım çalındı..(bir tek arkadaşı olan bir insan için tuhaf tabii bu durum)gelen üst komşumdu,geçenlerde bir kaza sonucu 1 saat kadar kapıda kalınca beni evinde ağırlamıştı,gelen leyla hanımdı...bütün sevecenliğimle içeri kabul ettim ama aklımdan gecenler tam olarak şuydu.
tüh ya tam da zamanında geldi,en azından pişince gelseydi,küçük cadıda kapı sesinden uyanmasa bari,oh en azından ev derli toplu.....
neyse tüm bu düşünceler içinde içerde biraz oturduk,sonra saolsun kendisi işin varsa lütfen mutfakta oturalım dedi ve ben bir yandan onunla sohbet edip,bir yandan uyanan küçük cadıyla ilgilenip,bir yandan da elimdeki tarifin yarı ölçüsünü yapacaktım(ki yanlışlıkla 2 katını yaptıgımı son anda farkettim,bu sebeple tart hamuru kalın oldu)
neticede oldu,bitti,yendi,beğenildi...azerilerde bu tatlıya tort diyorlar,damak tatlarına uygun yani...
böyle maceralı bir tatlının ardından tarfe gecelim...
not:benim tart kalıbım yok,kendi ölçülerimle yuvarlak bir kalıp çıkardım,bildiğiniz pasta tabanlarının büyüklüğünde.bu sebeple ben oktay ustadan aldıgım tarifin yarısı yapmayı uygun buldum.
  • 2 yumurta
  • 125 gr. tereyağı
  • 1 p. kabartma tozu
  • 3 çorba k. pudra şekeri
  • yarım çay b. buzlu su
  • alabildiği kadar un
    Kreması için:
  • 2 su b. süt
  • 4 çorba k. tozşeker
  • 1 çorba k. un
  • 2 çorba k. mısır nişastası
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 çorba k. tereyağı
    Üzeri için:
  • 1 kase çilek
  • 1 çorba k. pudra şekeri

5 yorum:

üç böcek bir çiçek dedi ki...

kalın olsada senin elinde güzel olmuştur muhakkak ellerine sağlık cnmm sevgiler

ipek dedi ki...

Valla harika görünüyor, ben bayıldım

made in funda dedi ki...

bende pasta sen de de tart.süper görünüyor canım.iyi akşamlar..

elifinmutfagi dedi ki...

ipek,funda,fatma hepinize thanksssss..

Mutfak Havlusu dedi ki...

bu sene şöyel hayırlısıyla çilekle yapılabilicek her türlü tatları yapabilsem ne ala olucak!
:)
harika görünüyor tart umarım bende yapabilirim böyle:)