24 Nisan 2009 Cuma

nasıl da ağlattın beni...


Annemle Hasbihal

Anne, zannetme ki günler geçti de değişti evvelki
huyum gitgide
Bir hırçın çocuğum, değişmez huyum
Seneler geçse de ben yine buyum
Senden umuyorum teselli yine
Bugün şefkatine, muhabbetine zanneder misin ki yokihtiyacım?
Belki eskisinden daha muhtacım
Dünyanın tükenmez kederlerinden kalbim kırılsa da
böyle derinden
Hayatım büsbütün ye'se kapılmaz
Teselli bulurum içimde biraz, o derin sevgini hatırlarım da
Her gece hıçkıran dudaklarımda hasretle anılan senin adın var
Anne, hayatımda bir tek kadın var.
Beni aldatmadı, sevdi daima
Gittikçe ruhumu saran bu humma
başka sevgilerden yadigar anne!
Sevmeyen sevenden bahtiyar anne!
Sorma ki başımdan çok şey geçti mi?
Ah... eğer anlatsam sergüzeştimi,
nasıl terkedildim
Nasıl atıldım
Anne aldatıldım, aldatıldım
Belki her zamankinden fazla severken,
bir lahza bahtiyar olayım derken
Bilmezsin kaç gece böyle ağladım
Şimdi tecrübem var artık anladım
Aşk, o bir masal, yalanmış meğer
Seven bir kalp için sığınılacak yer
Yalnız o kucakmış, yalnız o dizmiş
İnsanlar ne kadar merhametsizmiş....

(orhon seyfi orhon)


not:bugün ikbal gürpınar okurken çok beğendim,tutamadım gözyaşlarımı..sadece paylaşmak istedim...

3 yorum:

TUBA FIDAN dedi ki...

bende iclal aydının annem şiirini dinler dinler ağlarım...kimileri klasik bulur belkia rtık ama ben o şiiri hep sevdim üniversitedeyken ayıydım annemden dinleyince hüzünlenirdim hala da ayrıyım bitmedi yollar...diyorya mutsuz değilimde anne yağmura ve içimdeki kedere çare bulamıyorum...nasılda içten nasılda anne kokuyor...şiirler hayat veriyor dostum unuttum dediğin duyguları hatırlatıyor...

elifinmutfagi dedi ki...

evet canım,iclalin o şiiri benimde favorilerimden...
hani diyor ya,"ah nasıl eskiyor herşey anne,eskilerimide atmaya kıyamıyorum..."
öyle dalmış,akışına kapılmış,idare etmeye çalışırken hayatı,şiir geliyor ve karşında ayna oluyor,gösteriyor sana kendini..
sense şaşırıp kalıyorun..

saliha sağdıç dedi ki...

sizin bu romantikliğiniz de beni öldürecek yani :)) hep "acaba benim kadar romantik olmayan hatta komiğine giden biri varmıdır" derdim. varmış... hatta aynı evde yaşıyoruz. evlenmişim :)))