16 Nisan 2009 Perşembe

Zeytinyağlı Biber Dolması



havalar kapalı...
dün gece yağmur yağmış,sabah yollar ıslaktı...
benim için en güzel şeydir,yağmurlu bir sabaha uyanırsın,bir çay demleyip evinin sıcagında yağmuru izlersin...
bu sabah yorgun uyandım...
yalnızlıktan yorgun...
kızımla kahvaltı yaparken farkettim baya baya konuşuyorum 14 aylık ebru'yla...güldüm,iyice kafayı tırlattım dedim...
sonra biraz güneş açtı..bulutların arasından göz kırptı bana,yalnız değilsin dedi...dedi ve gitti...
zaten,mütemadiyen,hep öyle değil midir,sen gülümsersin,karşıdakinde güneş açar...


aslında tarifi vermek bile manasız herkes biliyordur,ama ayıp olmasın madem bir blog açtık,geçiştirmeyelim:))

  • 1 kilo dolmalık biber
  • 2 tane soyulmuş domates,
  • 2 su bardağı pirinç,
  • 4 kuru soğan,
  • 1 yemek kaşığı kuş üzümü,
  • 1 yemek kaşığı dolmalık fıstık,
  • 2 tatlı kaşığı nane,
  • 2 tatlı kaşığı karabiber,
  • 1 adet rendelenmiş sarımsak
  • yarım demet maydanoz,
  • 1 tatlı kaşığı limonun suyu,
  • 1 tatlı kaşığı tarçın,
  • 2 kesme şeker,
  • 1 çay bardağı kaynamış su,
  • yarım su bardağı zeytinyağı
  • Öncelikle biberleri yıkayın ve çekirdek yataklarını çıkartın. Biberin bir kaç yerinden içine su alması için bıçakla delin. Çukur bir kaba pirincinizi koyun ve ayıkladıktan sonra nişastası gidene kadar yıkayın.soğanları kavurun ve maydanoz hariç tüm malzemeyi ekleyin,suyu da ekleyip biraz pişirin,tam bir pilav gibi olmasın ama.daha sonra biberleri ağzına kadar ve sıkıca olmayacak şekilde doldurun,salçalı su yapıp biberlerin yarısına gelecek kadar koyun.kısık ateşte pişirin...ve mutlaka dinlendirerek servis yapın..
  • not:eğer iç artarsa (benim mutlaka artar,ya yetmez ya artar:)fotograftaki gibi soğanın içini oyuğ soğan,patatesde doldurabilirsiniz..özellikle soğanı tavsiye ederim çok lezzetli oluyor..hepinize afiyet olsun..

2 yorum:

Tijen dedi ki...

Sevgili Elif,
Peyniri pazardan aldığım çiğ sütü kaynatarak yaptım, yani pastörize değil.

ipek dedi ki...

Elif,
çok lezzetli görünüyor dolman, nasıl da severimmm, Ellerine sağlık