22 Ağustos 2009 Cumartesi

Kolay Kete-yaşlanmak mevzusu


ah sevgili blog.

galiba yaşlanıyorum.

ülkemden,sevdiklerimden uzakta oldugumdan mıdır ,yaş ilerlediğinden midir nedir bilemiyorum.ramazan için kete yaptım,inanılmaz birşey..severek de her sahurda yiyorum iyi mi:))bekarken annem yapardı,evlenince kayınvalidem yapardı hep onlardan geçindim bu zamana kadar.ama iş başa düşünce bu sene kendim yaptım,laf aramızda ikisinin ketesinden de güzel oldu:))

kete bilmeyenler bu nedir diyebilir,kete kayseri yöresinin ünlü bir hamur işidir ve daha çok açma ketesi bilinir.açma kete hem biraz zahmetli hemde fazla kalorili oldugu için ben bu kolay keteyi tercih ediyorum.
içi için:sıvıyağ,un,ceviz biraz kavrulur.
hamuru için:
1 su bardağı sıvıyağ
2 su bardagı süt
3 yumurtanın sarısı dışına beyazı içine
1 paket maya
tuz,aldıgı kadar un.
yapılışı:oldukça yumuşak yoğurulan hamurlar avuç içi kadar bezelenir,el ile açılarak iç malzeme konur,bohça şeklinde katlanır,el ile yassılaştırılır.üzerine çatal ile desen verilir,yumurta sarısı da sürülerek 200 dereceli fırında pişirilir...

2 yorum:

fatma dedi ki...

kete süper olmuş ellerine saglık içine ceviz yerine başka birşey koyulmazmı hayırlı ramazanlar

elifinmutfagi dedi ki...

fatma teşekkürler.ister sadece un+ yağ kavurur koyarsın,istersen cevizde eklersin tercihe bağlı.ama zaten mayalı bir hamurun içinde kavrulmuş un olurmu diyenler çok oluyor,ben yinede cevizsiz olanınıda severek yiyorum.